Balony z nadrukiem promocją konkretnych marek

Balony z nadrukiem
Balony z nadrukiem

Gadżety reklamowe służą wspieraniu kampanii reklamowych i wszelkiego rodzaju działań marketingowych. Jest to fakt oczywisty, który jednak może zostać uzupełniony o stwierdzenie, że poszczególne gadżety mogą być idealne jedynie dla konkretnych firm, operujących w konkretnych branżach. Jeśli weźmiemy np. balony z nadrukowanymi treściami, stwierdzić można z całą stanowczością, że nie każda firma może się na nich reklamować. Jest to spowodowane faktem, że nie każda treść może być na danym balonie nadrukowana w sposób atrakcyjny. Atrakcyjność jest zaś niezbędna, jeśli gadżet dany ma być w kampanii reklamowej pomocny.

Balony z nadrukiem przeznaczone są przede wszystkim dla dzieci. Najczęściej zatem produkowane są one jako wsparcie kampanii reklamowych organizowanych przez producentów akcesoriów dziecięcych. Jako przykład można podać producentów zabawek – fotografie tych zabawek umieszczone na balonie są świetną reklamą produktów firmy. Podobnie z producentami akcesoriów do szkoły, np. plecaków czy piórników. Jak wiadomo, akcesoria szkolne, szczególnie dla małych dzieci, noszą obecnie często wizerunki postaci bajkowych. Zatem balony z nadrukiem również mogą nosić wizerunki tych postaci. Będzie to wówczas doskonała reklama dla tychże akcesoriów.

balony z nadrukiem pojawiają się również na różnego rodzaju imprezach. Wówczas reklamować się na nich mogą np. organizatorzy danej imprezy (festynu, happeningu, koncertu, itp.) lub firmy biorące udział w jej przeprowadzeniu albo też powiązane z imprezą w jakikolwiek inny sposób. Podobnie jest z imprezami okolicznościowymi, jak wesela czy komunie. Reklamodawcą może być organizator, ewentualnie zespół muzyczny, firma cateringowa, itp. Ważne, aby firma ta była obecna na danej imprezie okolicznościowej. Wówczas reklama za pomocą balonów będzie skuteczna.

Aby dodatkowo uzasadnić tezę, że nie każda firma może reklamować się na balonach, należy stwierdzić, że np. trudno wyobrazić sobie skuteczną reklamę wyrażoną w ten sposób, promującą np. producenta artykułów AGD lub RTV. Firmy takie stosują zupełnie inne działania marketingowe.